Ingredience Zdraví a diety

Pozvěte jaro do vaší kuchyně

Jaro už je v plném proudu a kolem nás se začínají stále více zelenat nejrůznější mladé lístky a rozkvétat krásné malé kvítky sedmikrásek, fialek a v některých místech dokonce pampelišek. Dopřejte si kousek jara do vašich pokrmů a zatáhněte jaro do vaší kuchyně. Stačí, když si dopřejete jarní procházku v přírodě a po cestě si natrháte některé rostliny, ze kterých snadno vykouzlíte salát nebo si je přidáte na váš obložený chlebík či do sladké kaše.

Sbírejte jarní lístky

První listy, které se derou nad povrch země v sobě ukrývají nejvíce síly a zdraví. Nasbírejte si první lístky pampelišek, řebříčku, jitrocele, hluchavek, kopřiv či jahodníku. Mladé kopřivy jsou výborné do jarní nádivky, kterou si můžete připravit i samostatně v pekáčku bez masa. Z mladých lístků rostlin a bylinek je výborný salát, který si můžete dozdobit květy fialek a sedmikrásek. Skvělá je k němu jemná zálivka z jablečného octa, vody a trošky medu.

Omeleta, nádivka, salát…

Nasbírané květy a lístky můžete přidávat v různých poměrech do vašich jídel, fantazii se meze nekladou. Připravit si můžete i omeletu z natě popence, která získá jemně zelenou barvu. Nasekané lístky můžete přidávat i do polévek, bramboráků či jiných placiček, přimíchat se dají i do šťouchaných brambor či jako příloha k masu. Své lístky také brzy ukáže medvědí česnek, z kterého je skvělá pomazánka s tvarohem. Medvědí česnek můžete objevit při procházce lesem. Skvělé je také pesto připravené z jarních rostlin, například z kopřivy a medvědího česneku či bylinné polévky, které mají jarně zelenou barvu. Přidávat je můžete i do smoothie. Sedmikráskami a fialkami můžete ozdobit každý pokrm či je zamrazit do kostek ledu.

Zdravotní výhody

Všechny jarní lístky, o kterých jsme se zmínili, mají mnoho pozitivních vlivů na vaše zdraví. Květy rostlin jako jsou sedmikrásky obsahují saponiny a třísloviny, fialky jsou bohaté na rutin a působí blahodárně na krevní oběh.

O autorovi

Barbora Darebná